1 Nisan 2015 Çarşamba

Bu Tarz Benim/Bizim Mi Gerçekten?

Bugünlerde yaşlı teyzelerin bile izlediğine şahit olduğum yarışma programı olduğu iddia edilen, adına ne diyeceğimi bilemediğim "Bu Tarz Benim" yeni adıyla "İşte Benim Stilim" -miş- diye bir program var.
Daha önceleri birkaç kere neymiş diye bakmaya çalışmış ama hoşuma gitmeyince kapatmıştım. Birkaç kere de Youtube'da "çok büyük kavga" falan gibi sloganlarla bezenmiş videolarına şahit olmuştum.

Geçen günlerde iki teyze arasında bu yarışmayla ilgili bir muhabbete şahit oldum. Öyle heyecanlı öyle içten yarışma hakkında konuşuyorlardı ki şaşırdım. Biri bu hafta programı kaçırdığı için izleyememiş de kimin elendiğini merak ediyormuş. Diğeri elenenleri söyleyince izleyemeyen teyze "O kız çok fenaydı çok. Oh olsun iyi ki elenmiş." -replikleri biraz abartmış olabilirim :)- diyor öbürü de onaylıyordu. "Kendi kendime vay be ne yarışmaymış." dedim.

Bir yerde okuduğum kadarıyla diziler eskisi kadar izleyiciden ilgi görmeyince kanallar biraz daha fazla kazanmak için yarışma programları yapmaya başlamışlar. Gerçekten de öyle TV kanallarının yayın akışına bakınca neredeyse yarışması olmayan kanal yok gibi. 

Ben yarışma programı yapılmasında elbette bir sakınca görmüyorum. Para kazanmak için de yapılmasında problem yok tabi. Yalnız problem, yarışmaların seviye anlayışında. Yani sırf para için yarışmanın seviyesinin yok denecek noktalara çekilmesidir. Adı Bu Tarz Benim olsun veya Survivor olsun fark etmez. Toplum izliyor diye saçma sapan kılık kıyafetler içinde yarışma yapmanın, hakaretler eşliğinde reytingler kapmanın bir manası olabilir mi? Bir TV kanalının işi sadece reyting, reklam falan derken para kazanmak mıdır? Hiç toplumsal bir sorumluluğu yok mudur? 

Toplumumuz şu günlerde bir bunalım içinde zaten. Birçoğumuz sorunlarımız karşısında ne yapacağımızı bilemez haldeyiz. Yeni nesli de kendi peşimizden bilinçsizce sürüklemeye çalışıyoruz. Maalesef annelerimizin yanında bu programları izleyen çocuklarımız da mahvoluyor. Daha küçük yaşta her türden seviyesizlikle karşılaşıyorlar. Ahlaki değerlerden önce zihinlerinde bunlara yer veriyorlar. Bu bilinçsizlik nereye kadar sürer bilmiyorum tabi. Sadece herkesin bu meselede sorumlu olduğunu bilmesi lazım diye düşünüyorum.

Gerek yarışma programı gerek dizi olsun mutlaka bir seviyeye sahip olmalıdır. İnsanları eğlendirirken onlara bir şeyler vermek zorunda da değiller ama illa değerlerinden bir şey de koparmaları gerekmiyor. Ben bugün toplumumuzun geldiği noktada TV programlarının etkisinin çok olduğunu düşünüyorum. Ya siz?



Paylaş

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Bu Tarz Benim/Bizim Mi Gerçekten?
4/ 5
Oleh

Abone Ol İlk Sen Oku!

E-postanı ekleyerek yazılarımızı herkesten önce alabilirsin.